Tuesday, March 10, 2009

toffee cake anyone?

mak bagi resepi kek coklat baru. moist sgt. sedap. hari aku sampai rumah dah dapat makan.

alangkah bahagia.

aku pun dgn penuh bersemangat nak buat lah jugak. birthday hariz was up n coming (then - yesterday lah he turned 27). so, semlm lps subuh aku pun membanting tulang kat dapur. mak masak x habis2, aku dok bertanya x habis2. nak buat kek coklat lembap la katakan, buat keja pun ala2 lembap jugak lah.

jgn risau. kek turned out ok. enak lah dimakan begitu sahaja. tp aku bab2 topping ni xtau kenapa sllu saaannggaaattt lah susah nya. bukan x penah buat. ok je. resepi sama je.

dunno what went wrong, but the topping turned chewy! series gila korg buleh gelakkan aku. mak aku siap tinggal chop jari dia atas kek.

mak ckp: ha elok la tu, tinggal kat atas meja topping tu x la cair meleleh2.

meleleh apa. bila dah potong tu, dia buleh congeal balik ok. gila terer.

solution: letak pinggan atas kek. angkat semula pinggan tersebut, topping akan ikut bersama. voila! kek sedia dimakan tanpa topping.

DISASTER!

tapi series, kek resepi mak sedap. eheh.

HAPPY 27TH LOVE! SAYANG SAYANG SAYANG ABANG! sebab makan kek toffee dengan senyuman

No comments: